Att vara först är inte alltid bäst, eller?

När det kommer till att skapa sig nya möjligheter så är det inte alltid en fördel att vara först. Att vara först betyder att man måste övertyga en skara människor om att jag som bolag har en produkt eller tjänst. Denna tjänst kommer göra ert liv lite enklare och därför måste du köpa/nyttja denna tjänst. Denna process kan vara väldigt jobbig och kostsam men på samma gång väldigt enkel om man kommer på något nytt och unikt. Kickstarter erbjuder i mina ögon en genväg på många sätt här, de har redan en etablerad kanal och besökarna som finns där är troligtvis av naturen nyfikna. Men hur gör man om kickstarter inte är ett alternativ och man måste förlita sig på traditionella kanaler? Jag kan säga direkt att jag inte är någon export i området. Men med mina erfarenheter och de jag jobbat med i livet har gett mig lärdomar som kan vara nyttiga för andra.

Jag har en stor utmaning med mig själv, det är jag medveten om och den måste jag övervinna varje gång jag ska ta på mig något nytt. Min utmaning är att jag alltid vill göra något unikt, något nytt, något stort man kan kort säga: Något som förändrar synen eller tanken hos någon annan. Detta gör att man sällan kommer ur startblocken. När man bråkat klart med sig själv brukar de andra processerna gå ganska enkla.

arm-wrestling-bar-bet

Jag måste säga att jag blir både imponerad och inspirerad av en man som verkar lyckas med allt han tar i. Han har lyckats med det mesta i livet känns det som. Peter Theil har varit med och grundat Paypal vilket kanske ger en språngbräda till möjligheten att lyckas. Dvs. man har råd att misslyckas eftersom den ekonomiska förlusten inte kommer påverka han.

Hittade en intressant artikel som är översatt till svenska som han tydligen står bakom.